سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بترسید بترسید که خدا چنان پرده بر بنده گستریده که گویى او را آمرزیده . [نهج البلاغه]
 
شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 12:46 عصر

دبیر کل حزب‌الله به مناسبت هفتمین سالروز شهادت سید مصطفی بدرالدین از فرماندهان برجسته حزب‌الله در مدرسه المهدی بیروت در حال سخنرانی است.

سیدحسن نصراللهبه گزارش ایکنا به نقل از المنار، سید حسن نصرالله به مناسبت هفتمین سالروز شهادت مصطفی بدرالدین، از فرماندهان برجسته حزب الله امروز جمعه 22 اردیبهشت در سالن شهید سیدمحمد باقر صدر مدرسه المهدی بیروت سخنرانی کرد.

دبیر کل حزب الله از زمان شهادت این شهید در سال 2008 در دمشق در سالروز شهادت وی سخنرانی کرده است.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود برای ملت فلسطین پیروزی، عزت و غلبه بر دشمن در نبرد جاری با رژیم اشغالگر صهیونیستی را از درگاه خداوند متعال مسالت خواست.

دبیر کل حزب‌الله به ملت فلسطین، رهبران مقاومت و رزمندگان آن شهادت فلسطینی‌ها در حملات هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی و همچنین شهادت خضر عدنان اسیر فلسطینی بر اثر اعتصاب غذای طولانی در زندان های رژیم صهیونیستی را تبریک گفت. ادامه مطلب...

شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 12:45 عصر

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر طبسی در نشست «معرفی و بررسی تازه‌های نشر مرکز فقهی ائمه اطهار» بیان کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار یکی از مراکز موفق حوزه علمیه قم است و تاکنون بیش از دویست عنوان کتاب در رشته‌های فقهی، اصولی، فلسفی، فقه پزشکی، فقه سیاسی و فقه اجتماعی از این مرکز منتشر و چاپ شده است.

به گزارش ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نشست «معرفی و بررسی تازه‌های نشر مرکز فقهی ائمه اطهار» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر طبسی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدامین‌ پورامینی در نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران و در سرای ملل برگزار شد. 

امتداد اجتماعی دانش دینی مهم است. ادامه مطلب...

شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 12:44 عصر

یک متخصص روانشناسی خیانت را از مهمترین پیامدهای طلاق عاطفی برشمرد و گفت:‌ توجه زوجین به یکدیگر و احترام و قدرشناسی آنها نسبت به همدیگر از جمله راهکارهای جلوگیری از طلاق عاطفی است.

طلاق عاطفی نوعی از جدایی محسوب می‌شود که در آن زوجین با اینکه زیر یک سقف و با همدیگر زندگی می‌کنند، اما هیچ محبت و عشقی نسبت به یکدیگر ندارند و صرفا یکدیگر را تحمل می‌کنند. در بسیاری از موارد به دلیل حفظ ظاهر و با خیال حفظ آبرو، زوجین اقدام به جدایی نمی‌کنند و زندگی مشترک را بدون اعتماد، عشق و علاقه ادامه می‌دهند. به معنای واقعی بین اینگونه از زوج‌ها هیچ زندگی مشترک و رابطه محبت‌آمیزی وجود ندارد و زن و مرد نسبت به همدیگر دلسرد هستند و احساس غریبگی و بیگانگی بین آن‌ها حاکم است.

این وضعیت به مرور اتفاق خواهد افتاد و در زوج‌های متفاوت شدت آن متغیر است. این وضعیت ممکن است تا پایان عمر زوجین ادامه داشته و یا بعد از گذشت مدتی و خستگی طرفین به طلاق بینجامد. در این نوع از روابط و جدایی‌های عاطفی نه تنها زن و مرد بلکه فرزندان حاصل از ازدواج آن‌ها نیز به جد آسیب می‌بینند و بسته به سن فرزندان پیامدهای متفاوتی برای آن‌ها رقم خواهد خورد. ادامه مطلب...

شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 12:44 عصر

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه انتشار کتب دینی فعالیت‌ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر وظیفه حاکمیت این است که این تولیدات را با قیمت کمتر در اختیار مردم قرار دهد.

حاکمیت باید کتب دینی را با قیمت کمتر به دست مردم برساند؛ استقبال ناشران از حوزه کودک

به گزارش خبرنگار ایکنا، گفت‌وگوی زنده اخبار قرآنی صبح امروز 22 اردیبهشت‌ماه با حضور علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع کتب دینی در نمایشگاه کتاب به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.

معاف با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب امسال اهمیت مضاعفی نسبت به سال‌های گذشته پیدا کرده است، گفت: جشنواره‌های فیلم، تئاتر، موسیقی، شعر، تجسمی و نمایشگاه قرآن نیز تفاوت داشت. این تفاوت همان رونق، شکوه، شور و نشاط اجتماعی و استقبال مردمی است. ادامه مطلب...

شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 12:43 عصر

فرمانده سپاه قدس گفت: امروز به برکت هدایت‌گری‌های رهبر انقلاب، بسیج جهانی سربازان اسلام تشکیل شده است و فاطمیون از بخش‌های برجسته این بسیج است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس، شامگاه 22 اردیبهشت در مراسم چهاردهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که در مشهد برگزار شد، با اشاره به توسعه جبهه مقاومت در سراسر جهان، اظهار کرد: انسان‌های ارزشمندی که مهمترین نقطه اشتراک‌شان دفاع از اسلام و عزت مسلمانان است، در جبهه مقاومت و در کنار یکدیگر در حال دفاع از خود و دیگران هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آیه 20 سوره «توبه» شهدای فاطمیون دارای ویژگی‌های برجسته‌ای نسبت به سایر شهدا هستند، افزود: فردی مانند ابوحامد در افغانستان از اسلام دفاع کرده و ورزیده شده بود و زمانی که احساس کرد در نقطه‌ای دیگر از جهان نیاز به دفاع از مردم مسلمان است، به پا خاست.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: روزهای نخست ابوحامد با تعداد بسیار کمی از افراد فاطمیون را تشکیل داد، اما سپس این رزمندگان به وجود حضرت فاطمه(س) و فرزندش تاسی کردند و نام مجموعه خود را فاطمیون نهادند و تشکل‌ آن‌ها برکت پیدا کرد و ده‌ها هزار تن از جوانان قهرمان افغانستان اعلام آمادگی کردند و در قالب فاطمیون از مسلمانانی که مورد تعرض آمریکا قرار گرفته بودند، دفاع کردند و فرهنگ مبارزه عزتمتدانه را به آن نقطه جغرافیایی انتقال دادند و امروز می‌بینیم که نهال فاطمیون به درخت تنومندی تبدیل شده و ظرفیت بسیار ارزشمندی برای دفاع از اسلام در نقاط مختلف جهان است. ادامه مطلب...

شنبه 102 اردیبهشت 23 , ساعت 12:42 عصر

 

باران بهاری اگرچه سبب شد برگزاری آیین افتتاحیه مردمی سی‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با تغییراتی همراه شود اما برای ناشران و مخاطبان سرشار از حس طراوت و تازگی بود.

به گزارش ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اولین روز از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چهارشنبه بیستم اردیبهشت از ساعت 10 صبح در مصلی امام خمینی(ره) کار خود را آغاز کرد. شروع این رویداد فرهنگی در روز اول با بوی گل و پذیرایی از مخاطبان آغاز شد و می‌توان گفت استقبال بسیار خوبی از سوی ناشران و مردم از بهار کتاب ایران شکل گرفت. ادامه مطلب...

پنج شنبه 102 اردیبهشت 21 , ساعت 12:0 صبح

باید از مسئولان محترم پرسید که آیا تبلیغ نظرات و دیدگاه سازمان جاسوسی آمریکا (CIA‌) در کشور آزاد است؟‌! و آیا آقای رابرت مالی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران‌(!) و عوامل تابلودار سازمان سیا می‌توانند پیشنهادات خود برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران را آزادانه در روزنامه‌هایی که به آنها مجوز رسمی داده‌اید، منتشر کنند؟!

برگزاری فارس ـ حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «جای جفرسون خالی!» نوشت: ادامه مطلب...

چهارشنبه 102 اردیبهشت 20 , ساعت 11:56 عصر

 

 

 

هاشم‌الحیدری: حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است/ جهاد تبیین فریضه‌ای قطعی و فوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری امشب در همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون که با عنوان «فاطمیون و نظم نوین جهانی» در سالن همایش‌ پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام کاظم(ع) در قم برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات و گرانی در ایران وجود دارد و باید برای رفع آن‌ها نقد انجام شود اما باید بدانیم که مشکلات در همه کشورها زیاد است، بعد از جنگ اکراین و روسیه وضعیت اروپا هم بهم ریخته است. ادامه مطلب...
شنبه 102 اردیبهشت 16 , ساعت 7:16 عصر
کتاب «حسینِ مسیح» منتشر شد

کتاب «حسینِ مسیح» نوشته کوثر دانش نویسنده جوان و خوش فکر در 198صفحه و  با شمارگان 200نسخه توسط نشر سرو منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «حسینِ مسیح» نوشته کوثر دانش نویسنده جوان و خوش فکر در 198صفحه و  با شمارگان 200 نسخه   به‌تازگی توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

حسین مسیح مجموعه داستان‌های کوتاه (مینیمال) با موضوع نهضت عاشورا و پیوند آن با دفاع مقدس است که نویسنده در 114 داستان به قلم تحریر در آورده است و ترتیب چینش داستان‌ها بر مبنای محتوای آثار، ابتدا عاشورایی است و سپس کم کم به سمت محتوای دفاع مقدسی پیش می رود و گاهی هر دو محتوا در کنار هم داستان را عاشورایی - دفاع مقدسی می کنند. در این مجموعه داستان کرونایی- عاشورایی نیز مشاهده می کنیم که از نوآوری و دید روزامد برخوردار است. ادامه مطلب...

شنبه 102 اردیبهشت 16 , ساعت 7:15 عصر
تنها شاهد عینی ترور شهید مطهری از شب شهادت چه می‌گوید؟ + فیلم

مستند «مرتضی مطهری» از زبان مصطفی کتیرایی، تنها شاهد عینی حادثه و بازسازی صحنه ترور آیت الله به آخرین شب زندگی آیت الله مطهری پرداخته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هفته معلم به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مرتضی مطهری نامگذاری شده است که در روز 12 اردیبهشت ماه توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

دلیل نامگذاری روز شهادت آیت الله مرتضی مطهری به عنوان روز معلم، اتفاق مهمی است که به سابقه علمی اندیشه‌ای این چهره برجسته تاریخ معاصر ایران بازمی‌گردد. شهید مطهری را باید یکی از اندیشمندان انقلاب اسلامی بدانیم که آرا و اندیشه‌های او به عنوان یکی از بازوان مهم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشت. به دلیل جایگاه علمی و منصب استادی در دانشگاه، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شده و همه ساله گرامی داشته می‌شود. ادامه مطلب...

   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ