سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخت‏ترین گناهان گناهى بود که گناهکار آن را سبک شمارد . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 4:23 صبح

سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س)مبارک‌


سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 4:22 صبح

سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س)مبارک‌

مشخص کردن میزان مهریه، از شرایط عقد در اسلام است. حضرت محمد (ص) که نخستین مجری دستورات اسلام بود، در پیوند دخترش با حضرت علی (ع)، از داماد آینده اش پرسید: آیا برای این ازدواج اندوخته‌ای داری؟ علی (ع) پاسخ داد: شما از وضعیت من به خوبی آگاهید. تمام دارایی من شمشیر، زره و شتر آبکشم است. پیامبر فرمود: شمشیرت را برای جهاد در راه خدا نیاز داری؛ شتر هم برای انجام کار‌های روزمره و امرار معاش می‌خواهی؛ ولی این زره (پیراهن جنگی) رابفروش و پولش را برایم بیاور. علی (ع)  زره را به پانصد درهم فروخت و پول را به عنوان مهریه همسرش نزد پیامبر (ص) آورد تا برای ازدواجشان هزینه کند. بدین ترتیب مهریه برترین بانوی دنیا تعیین شد و پیام مهرآفرین آن برای همه دختران مسلمان باقی ماند. این مبلغ به عنوان سنت قرار گرفت و هر یک از اهل بیت (ع) میزان مهریه همسران خود را به همین مقدار مشخص می‌کردند. ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 4:21 صبح

سالروز ازدواج حضرت علی (ع)و حضرت فاطمه (س)مبارک‌


هنگامی که حضرت علی علیه السلام برای خواستگاری فاطمه علیهاالسلام رفت، حضرت حدود 9 سال داشتند و پیامبر (ص) در خانه ام سلمه بود. امام  علی (ع) وقتی درب خانه را زد پیش از آنکه خودشان را از پشت پرده معرفی کنند، پیامبر اکرم (ص) اذن ورود را به خانه دادند و گفتند: «درب را باز کنید. کسی پشت درب است که محبوب خدا و رسول محسوب می‌شود.» ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 4:20 صبح

بالغ بر 80 درصد حیوان‌گزیدگی‌ها در ایران، مربوط به سگ است. با توجه به قیمت واکسن و سرم ضدهاری تخمین زده می‌شود هزینه سالانه درمان سگ‌گزیدگی برابر با 3/000/000/000/000 تومان است!

معادل وام 15 هزار زوج خرج سگ‌های ولگرد می‌شود!

فارس پلاس؛ روایت روز - بالغ بر 20 کمپین در «فارس من» با موضوع سگ ولگرد در بازه سه ماهه اول سال 1402  به ثبت رسیده است. عدد دقیقی از تعداد سگ در ایران و کل جهان موجود نیست. آمار 200 میلیون سگ ولگرد در جهان از سوی سازمانی جهانی بهداشت نقل شده[1] و سهم ایران نیز مجموعاً بیش از 4 میلیون قلاده سگ خانگی و ولگرد عنوان شده است. یعنی تقریباً به ازای هر 20 نفر در ایران یک سگ در کشور وجود دارد.

ادامه مطلب...

سه شنبه 102 خرداد 30 , ساعت 4:15 صبح

همسر شهید طهرانی مقدم می‌گوید: بعد از خواستگاری حاج حسن از من مانند تمام رسم و رسومات ایرانی‌ها ما هم مراسم نامزدی داشتیم. اما چه مراسمی؟ بیا و تماشا کن!

نوربالا| پدر موشکی ایران شب نامزدی‌اش کجا بود؟

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، «400 ثانیه تا تلاویو» خبری بود که این روزها سر و صدای زیادی در رسانه‌های دنیا داشت. خبری که به دنبال رونمایی از یک سامانه موشکی دیگر در ایران منتشر شد. صنعتی که به جرأت می‌توان گفت نقش چشمگیری در جایگاه دفاعی ایران داشته است. اما آنچه ارزش وجود چنین قدرتی را در ایران دو چندان می‌کند، این است که موفقیت به دست آمده حاصل مغز متفکر جوانان همین مرز و بوم است. حاج حسن طهرانی مقدم نامی است که در آبان سال 91 به یک‌باره بر سر زبان‌ها افتاد و تازه مردم بعد از شهادتش متوجه شدند پدر موشکی ایران این سال‌ها در گمنامی چه می‌کرده است. آنچه می‌خوانید خاطره‌ای است از بانو حیدری همسر این شهید عزیز. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 خرداد 28 , ساعت 1:57 صبح

شهادت امام جواد علیه السلام,شهادت امام محمد تقی(ع),چگونگی شهادت امام محمد تقی(ع)

سلام به اشک! سلام بر غم! سلام بر غربت تو و بر تمام تنهایی ات، یا جواد الائمه!
هر چند دست ما از آستان تو کوتاه است؛ امّا دل بر ضریح دیر آشنای تو بسته ‏ایم؛ تا با کرامت ازلی‏ات، گره گشای آرزومندی ما باشی. مولا جان! به صداقت اشک‏ها قسم، که نیازمندانِ آستان توایم؛ جرعه ‏ای از دریای معرفت ما را بنوشان!

امام نهم شیعیان حضرت جواد (علیه السلام) در سال 195هجری در مدینه ولادت یافت . نام آن بزرگوار محمد و معروف به جواد و تقی است . القاب دیگری مانند رضی و متقی نیز داشته ولی تقی از همه معروفتر است. ادامه مطلب...

یکشنبه 102 خرداد 28 , ساعت 1:55 صبح

30 ذی‌القعده سالروز شهادت امام جواد(ع) فرزند ولی‌نعمت ایرانیان امام رضا(ع) است. هرساله به مناسبت این روز مساجد، هیأت‌ها و اماکن متبرکه مجالس عزاداری برپا می‌کنند.

80 هیأت کشور عزادار شهادت امام جواد(ع) می‌شوند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، 30 ذی‌القعده سالروز شهادت امام جواد(ع) فرزند ولی‌نعمت ایرانیان امام رضا(ع) است. بنا بر نقل تاریخ‌نویسان، آن حضرت سال 220 قمری به شهادت رسید، بنا بر قول مشهور به دست همسرش ام‌الفضل دختر مأمون عباسی مسموم و به شهادت رسید.  ادامه مطلب...

یکشنبه 102 خرداد 28 , ساعت 1:53 صبح

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت، بر خلاف انتظار دشمنان، گشایش اقتصادی برای ایران در راه است و پیوستن به بریکس آینده درخشانی را برای این کشور رقم می‌زند.

رای الیوم: آینده درخشان اقتصادی در انتظار ایران است

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه الکترونیکی رای الیوم که از لندن به روز رسانی می‌شود، در یادداشتی به قلم «عیاد عقبه» نویسنده مطرح الجزائری با عنوان «ایران به سوی بریکس...نصر من الله و فتح قریب» آینده درخشانی را برای ایران و کشورهای استکبارستیز در همه عرصه‌ها پیش‌بینی کرد.

در ابتدای این یادداشت آمده است: ایران هر روز با دستاوردهای علمی و نظامی خود پیروز است و به همگان ثابت می‌کند که پایبندی بر حقیقت، پیروزی را به همراه خواهد داشت. ادامه مطلب...

جمعه 102 خرداد 26 , ساعت 6:57 عصر

شادی‌ها و لذت‌ها، گاهی خیلی ارزان‌تر و دم دست‌تر از آن چیزی است که خیال می‌کنیم. حتی برای ماهایی که در خانه‌های کوچک آپارتمانی زندگی می‌کنیم.

تفریح کردن - کراپ‌شده

سرویس جامعه مشرق - «وقت نداریم... پول نداریم... ماشین نداریم... یه روز تعطیل بمونیم خونه... و در یک کلمه حال نداریم!»

فقط کمی خلاقیت و استفاده بهینه از امکانات لازم است تا بفهمیم این ها واقعاً بهانه اند. بله، برای رفتن به سفرهای آنچنانی و هتل های این چنانی و تفریحات پرهزینه، امکانات و جیب خیلی از ماها جوابگو نیست، اما آیا این ها تنها گزینه ها هستند؟ نمی شود به گزینه های کم هزینه تر فکر کرد؟ آیا آن ها که وضع مالی خوبی دارند، واقعاً مهارت آن را دارند تفریح خوب و سالمی داشته باشند و بهشان خوش بگذرد؟

بازی‌ها و تفریح عمیق‌ترین اثرها را در کودکان دارند. مخصوصاً اگر می‌خواهید فرزندتان کمتر با تبلت و موبایل و تلویزیون مشغول باشد. شما چه بازی‌ها و تفریح‌های خانوادگی دارید؟ می‌دانستید گاهی همین تفریح‌های ساده و بی‌دردسر، خاطره‌هایی را برای فرزندتان درست می‌کند که تا هستید از یاد نمی‌برید؟

همیشه چیزهایی که به نظر، بچگانه یا بی‌اهمیت و ساده می‌آید، با یک بازنگری می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات پیچیده ما باشد. ادامه مطلب...

جمعه 102 خرداد 26 , ساعت 6:56 عصر

جنگنده کوثر یک جنگنده بومی و ساخت صنایع دفاعی کشورمان است که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن در داخل کشور انجام شده است. در ادامه تصویری زیبا از جنگنده کوثر را مشاهده می نمائید.

 


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ